21.11.2016 / Osobný spis zamestnanca - 2. časť
Osobný spis zamestnanca - 2. časť

V predošlom článku Osobný spis zamestnanca – časť I. sme popisovali, aké dokumenty by sa mohli nachádzať v osobnom spise zamestnanca pri vzniku pracovného pomeru. V tomto článku budeme rozoberať dokumenty nachádzajúce sa v zložke zamestnanca v priebehu pracovného pomeru.
V priebehu pracovného pomeru môžeme uchovávať v zložke zamestnanca nasledovné dokumenty:
- dohoda o podmienkach vyslania na výkon práce do iného členského štátu Európskej únie,
- dohoda o zmene pracovných podmienok,
- potvrdenie zodpovednosti zamestnanca za stratu zverených predmetov,
- dohoda o hmotnej zodpovednosti,
- odstúpenie od dohody o hmotnej zodpovednosti,
- dohoda o zmene pracovných podmienok,
- zmena osobných údajov, pri nahlásení do Sociálnej poisťovne sa založí aj RLFO – zmena,
- priznanie dôchodkovej dávky alebo stav ZŤP,
- informácia o tehotenstve, materskej dovolenke a rodičovskej dovolenke,
- súhlas s výkonom inej zárobkovej činnosti,
- uznanie spôsobenej škody alebo manka voči zamestnávateľovi,
- povinné zdravotné prehliadky,
- dohoda o zvyšovaní kvalifikácie,
- upozornenie na porušenie pracovnej disciplíny,
- mzdový list.
Z pozície zamestnanca treba myslieť na to, že má právo nahliadnuť do osobného spisu a robiť si z neho odpisy, výpisy a kópie.